RPA

RPA’da Doğru Bilinen 5 Yanlış

RPA, şirketlerin rutin, yüksek hacimli, kurallara bağlı işlerini; düşük maliyet, hatasız işlem ve yüksek hızla yürütmelerini yazılım robotları aracılığıyla sağlayan bir teknolojidir. Ancak, son yıllarda RPA kullanımının yaygınlaşmasına ve dijital işgücününün iş hayatına hızla dahil olmasına rağmen RPA hakkında doğru bilinen pek çok yanlış bilgi var.

İşte bu yanlış bilgilerden beş tanesi…

Yanlış 1: RPA insanların işlerini elinden alacak

RPA ile ilgili en yaygın yanlış, insanların işlerini elinden alacağıdır. Gerçekte olan ise, işlerin gelişmesidir. Yazılım botları sayesinde çalışanlar; tekrarlayan, sıradan ve tekdüze görevlerden kurtulup, yaratıcı, stratejik öneme sahip ve inisiyatif gerektiren işlere odaklanabilir.  Botlar ve insanlar yan yana çalıştıklarında, çalışanlar daha mutlu ve daha üretkendirler. Bir Forbes anketi, çalışanların %92’sinin RPA uygulamaları sonucunda işlerinden daha memnun olduklarını ortaya koymuştur.

RPA sadece çalışanların daha üretken ve mutlu olmasını sağlamıyor elbette, yepyeni iş fırsatları da yaratıyor.  RPA pazarının hızla büyümesi, aktif olarak RPA kullanan şirketlerin sayısının her geçen gün artması sonucunda; RPA geliştiricisi, RPA Analisti, RPA ürün sorumlusu gibi pek çok yeni iş alanı da oluşuyor.

Yanlış 2: RPA = Makine

Bir diğer yanlış inanış ise, RPA’nın “fiziksel” bir teknoloji olduğudur. Robotik veya robot kelimelerini duyan insanlar, klavyelerin üzerine eğilen metal insan şeklindeki robotlar ve yazmaya hazır metal parmaklarla 1950’lerin Hollywood filmlerinden kareler hayal edebiliyorlar.

Ancak RPA, bir donanım değil, yazılımdır. İnsanların bilgisayar aracılığıyla rutin olarak yaptığı algoritmalar, veri girişleri, tıklamalar ve kopyala-yapıştır etkinlikleri bu yazılım aracılığıyla otomatik hale gelir. Birinin siz çalışırken yaptığınız işlemleri izleyip, bilgisayarda (dizüstü bilgisayarda, tablette veya akıllı telefonda) yaptığınız her şeyi kopyaladığını hayal edin. İşte buna RPA deniliyor.

Yanlış 3: RPA çok maliyetlidir

Evet, her teknolojide olduğu gibi, RPA da finansal bir yatırım gerektirir. Her yatırımda olduğu gibi, RPA’dan da bir yatırım getirisi bekleyebilirsiniz. Yapılan çok  sayıda çalışmada , RPA’nın yatırım geri dönüşünün (ROI), birçok yeni teknolojiden çok daha hızlı ve daha yüksek olduğunu bulunmuştur.

Yanlış 4: RPA yalnızca maliyetleri düşürmek için kullanılır

RPA’nın maliyetli olmadığını destekleyen argümanlara rağmen, RPA’yı kullanırken yalnızca maliyet azaltmaya odaklanmak aslında bir hatadır.  Birçok kuruluş maliyet tasarrufu umuduyla başladıkları  RPA yolculuğunda daha da önemli faydaları hızla fark ederler.

RPA’nın sağladığı avantajlar:

  • Operasyonel verimliliği artırın:RPA ile işleri daha hızlı ilerletin. Gereksiz görevleri ve süreçlerdeki gecikmeleri ortadan kaldırın.
  • Çalışan üretkenliğini artırın:Botlar görevleri otomatikleştirir. Onları dijital asistanlar olarak düşünebilirsiniz. Sıkıcı, tekrarlayan işleri RPA ile tamamlayıp, çalışanlarınıza daha stratejik ve inisiyatif gerektiren sorumlulukları verip, çalışan verimliliğini artırabilirsiniz.
  • Hataları ortadan kaldırın:Botlar, insanlara göre daha az hata yapar. Yapmaya programlandıkları görevleri hatasız tamamlarlar.
  • Müşteri hizmetleri kalitesini artırın: Botlar müşteri temsilciler için pek çok bilgiyi toplayabildiğinden, müşterilerin aynı soruları birçok kez yanıtlaması gerekmez ve bu da onları hizmetinizle daha da mutlu eder.
  • Uyumluluğu artırın: Tamamlanan tüm görevlerin hatasız bir kaydını aldığınız için – tüm bot etkinliklerini belgeleyen otomatik raporlara erişim ile – dahili, sektörel veya yasal düzenlemelere uyum konusunda endişelenmenize gerek olmaz.

Yanlış 5: RPA sadece basit görevler içindir

Şimdiye kadar, tartışma geleneksel RPA hakkındaydı. Ancak bu, RPA yolculuğunun sadece başlangıcı. Makine öğrenimi ve doğal dil işleme gibi Yapay Zekâ (AI) teknolojilerini bir araya getirerek, uçtan uca iş süreci otomasyonu sağlayan ve çok daha karmaşık görevleri otomatikleştirmenizi mümkün kılan akıllı otomasyon elde edersiniz .

Akıllı otomasyon, hemen hemen her ön veya arka ofis iş sürecini otomatikleştirme ve hatta birleşik bot ve insan ekipleri arasında işleri yönetme yeteneğine sahiptir . Bu akıllı otomasyonun yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verileri alabilmesi, analiz edebilmesi, buna göre kararlar alabilmesi ve öğrenebilmesi anlamına gelir. Akıllı otomasyon tarafından işlenebilen yapılandırılmamış veriler, RPA’nın kapsamını büyük ölçüde genişleten insan sohbetleri, ses, video ve sosyal medyayı içerir.

Akıllı otomasyon, operasyonel ve iş zekâsı kazanmanıza yardımcı olmak için gelişmiş analitik sunar . Dijital İş Gücünüzün verimliliği ve etkinliği hakkında bilgi sağlayabilir ve iş süreçlerinizin operasyonel performansını ölçebilir. Neyin anlamlı olduğunu ortaya çıkarabilir ve ne olacağını tahmin edebilir.

Artık RPA hakkındaki gerçekleri biliyorsunuz, şimdi harekete geçme zamanı!

 

Cevap bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dahası:RPA

0 %